!תצילו אותי

הסיפור שתחשפו אליו עוד רגע, הרבה מעבר לסרטי האימה שראיתם אי פעם.
לקח לי די הרבה זמן לאכל את המצב. אנסה לתאר לכם את השתלשלות הארועים בצורה פשוטה.

אני אתחיל מהסוף על מנת שתבינו מה קורה. ב-6 לאוקטובר 2021 עובדת סוציאלית בליווי שוטר הגיעו לגן ילדים כדי «לחלץ» ילדה קטנה בת ארבע בשם תאיסיה. אחרי שנפנפו עם מסמכים מול הגננת (ככל הנראה צו בית המשפט), לקחו את הילדה למרכז בחיפה הנקרא «בית שבתאי לוי». רשמית מדובר ב»מרכז סיוע לנשים עם ילדים, יתומים» וכו’. בפועל, מה באמת קורה מאחורי הדלתות הסגורות – לא ידוע. חלק מאנשים שבקרו בו קוראים לו «כלא». הנה כתבה לגבי המקום כפי ששודרה בישראל. :תסיקו מסקנות בעצמכם

הסבתא של הילדה כתבה עם המון כאב פוסט קצר בפייסבוק: «רווחה לקחו את הנכדה שלי. הוכנסה למוסד עד ל-22.01.22. הסיבה- לא אימצתי את הנכדה.»

https://www.facebook.com/irina.perlova מצורף לינק לפוסט של אירינה בפייסבוק

הפוסט הגיעה גם אליי. הודות לילנה, אחת הפעילות של התנועה, יצרתי קשר עם אירינה כדי להבין את המצב. אני בתור מישהו שאף פעם לא היה במגע עם המוסדות הנ»ל התחלתי לשאול את עצמי שאלות הבאות:
?מדוע קשר דם בין סבתא לנכדה נזרק לפח
?למה לקחת ילדה ממשפחה אומנת משגשגת ללא התראה ובכך לגרום פגיעה נפשית לילדה, שלטענתם הם דואגים לה
?מי מרוויח מלקיחת הילדה ולקיחת זכויות חוקיים מהקרובי משפחה של הילדה

ככל שהתעמקתי בסיפור, כך התחלתי לחשוש לתאיסיה, מלאכית קטנה שגורלה לא היה קל עוד מאז שנולדה. כשתאיסה הייתה בת שנה, אמא, הסובלת מהתמכרות אלקוהוליסטית עזבה את ישראל לרוסיה והשאירה את הילדה לדודתה. האב של הילדה היה נשוי ולא הכיר בה בצורה רשמית. בישראל נשארו סבתא ושני דודים אשר לקחו את הטיפול בתאיסה עד ה-6.10.2021. לפי דיווח של ראשויות הרווחה, הילדה קיבלה חינוך וטיפול טובים. לתאיסה תמיד היה כל מה שהייתה זקוקה לו. אבא של תאיסיה למרות שלא הודה בה רשמית, היה מגיע לעיתים קרובות לישראל לבקרה. אומנם גורמי הרווחה לא ידעו על כך.

?למה לקחו את הילדה


כאשר אמא של תאיסה השאירה את הבת לטיפולה של הדודתה — אירינה (עולה חדשה) מצאה את עצמה במצב לא פשוט. באותה העת היא לא עבדה וטיפול בילדה הצריך כסף. בנוסף היה צריך להסדיר בצורה רשמית מגורים של הילדה אצל סבתא. על כן, אירינה פנתה לגורמי הרווחה. היה לה אישור מאמא כי זכויות אפוטרופוס המלאות עוברת לאירינה ועל כן, אירינה קיבלה מעמד של משפחת אומנה עבור תאיסה. תשימו לב לא אפוטרופוס בצורה מלאה, אלא משפחת אומנה.
אירינה שאז היתה בארץ רק שנה וחצי. לא שלטה בעברית ולא יחסה לכך חשיבות. הילדה היתה אצלה, היא קיבלה קיצבה וכביכול הכל היה בסדר. הבעיות התחילו כשהילדה היתה צריכה לעבור בדיקה רפואית מסוימת ולא יכלה לקבל אותו כיוון שלאירינה לא היה מעמד של «אפוטרופוס מלא» ולא «אפוטרופוס לענייני גוף» שהיה יכול לתת אישור לעבור את הבדיקה. לאחר פניה לרשויות היא קיבלה מעמד זמני של אפוטרופוס מלא. ופה אירינה הבינה שיש הבדל עצום בין סטטוס של משפחה אומנת לבין סטטוס של אפוטרופוס מלא.
לאחר מכן התחילה הקורונה. האבא של הילדה לא יכל להגיע לישראל עקב סגירת גבולות. אירינה הבינה כי הזכויות לילדה שייכות למדינה ולא לה והיא פנתה לעורך דין. כמו שקורה לעיתים קרובות, עולים חדשים בוחרים במומחים דוברי השפה שלהם ולא בהכרח מומחים בתחום. כך קרה גם לאירינה והיא איבדה זמן יקר.
גורמי הרווחה ניצלו את חוסר ידע בשפה ובחוקים ולא רק שלא נתנו לה אופוטרופוס מלא, אלא גם לקחה ממנה את סטטוס משפחת האומנה על הנכדה. ברגע אחד נלקחו מהילדה הבית, החופש והרגשה של ביטחון. ובכך גרמו לפגיעה נפשית שספק אם תתרפא אי פעם.
לתאיסה הקטנה ישנם קרובי משפחה בישראל וברוסיה. יש לה אמא חוקית, אבא, סבתא, דודים ודודות. אבל היא נלקחה כביכול כמו יתומה. וכל זאת מתוך «דאגה» אליה.
ב 14/10/21 אירינה בפעם הראשונה פגושה את תאיסה לאחר ש»נחטפה בצורה חוקית» מהגן. נותנים לה ליראות אותה עכשיו רק פעם בשבוע.

!עזרו לנו להפיץ מאמר זה ברחבי ישראל ומחוצה לה! זה מאוד חשוב

Оставьте комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *